Позакласні заходи

 Фотосвітлини з позакласних заходів
                     Свято "Чарівна палітра осені"
Королева мистецтв у школу завітала......
Казкові барви 
 Зустріч з членом національної спілки художників України Ф.М. Бобриком
Зустріч з майстринею - вишивальницею
 Крутень Л.В.
Підготовка виставки "Букет замість ялинки"


            МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ 
                ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ 
              ПОЗАКЛАСНИХ ЗАХОДІВ


Виховний захід з образотворчого мистецтва для учнів початкової школи
Тема. «Кольоровий калейдоскоп».
Форма- змагання.
Мета: закріпити знання учнів з кольорознавства, отримані на уроках ОМ, розвивати творчу уяву, пам'ять, виховувати естетичні смаки, любов і прагнення до творчості.
Обладнання: планшети, непрозорі торбинки, мольберти, аркуші паперу, фарби, пензлі, склянки з водою, кольорові картки, кольорові кружечки.
Хід  заходу
1. Організаційний момент.
 Учасники змагання поділяються на дві команди, підбирають собі назву.Учитель повідомляє про порядок проведення конкурсу, пояснює принципи його оцінювання.
-      Дорогі діти! У кого вдома є калейдоскоп? Чи подобається вам бавитися цією іграшкою? Тож, сьогодні в нашому змаганні конкурси будуть змінюватися, як у калейдоскопі візерунки. Я сподіваюся, що всі учасники нашого мистецького заходу залишаться задоволеними. Дозвольте мені представити журі сьогоднішніх змагань.
Представляється журі конкурсу (це старшокласники - учні студії мистецтв «Барва»).
 А допомагатимуть мені у проведенні змагання ось ці два олівці (хлопчики  в костюмах олівців)
Слова олівців.1. Хоч не всі із вас митцями пензля будуть,
                         Та свої шкільні малюнки, мабуть, не забудуть.
                        Адже коли на душі радість чи туга,
                       Кращого тоді немає аніж пензлик друга.

2.Без слів не можна вірша написати,
Без нот не можна музики заграти,
А у художника є мова –
Це мова фарб, це гамма різнокольорова.

1.Живе своїм життям картина в рамі.
Сумує мовчки, мовчки веселиться.
Художника невтомними руками,
Його душею створена жар-птиця.

2.Нам треба тільки добре придивитись,
Нам треба його задум розпізнати:
Чим захотів художник поділитись
І що хотів нам мовчки розказати.

1.     Тож запрошуємо вас у світ кольору.
2.     Бажаємо успіху!
2. Перш ніж ми розпочнемо наше змагання, я хочу розповісти вам одну легенду про чарівні фарби. Тож вмощуйтесь зручніше і слухайте
                           Легенда про Чарівні фарби.
     Один раз на сто років найдобріший із найдобріших дідів - Дід Мороз - у ніч під Новий рік приносить сім чарівних фарб. Цими фарбами можна намалювати все, що захочеш, і намальоване оживе. Хочеш - малюй череду корів і потім паси їх. Хочеш - малюй пароплав і пливи на ньому . Або зо­реліт - і лети до зірок. А якщо необхідно тобі намалювати щось простіше, наприклад, стілець, будь ласка . Намалюй і сідай на нього. Чарівними фарбами можна намалювати що завгодно, навіть мило, і воно буде милитися. Тому Дід Мороз приносить Чарівні фарби найдобрішому з усіх найдобріших дітей. І це зрозуміло . Якщо такі фарби потраплять у руки до злого хлопчика або злої дівчинки, вони можуть скоїти багато лиха. Прималюють людині другий ніс і буде людина двоноса. Намалюють собаці роги, курці - вуса, а кішці - горб, і буде собака рогатою, курка - вусатою, а кіш­ка - горбатою.
Тому Дід Мороз дуже довго перевіряє дітей, а потім уже вибирає, кому із них подарувати чарівні фарби.
            Цього разу дід Мороз подарував їх одному дуже доброму хлопчику. Найдобрішому із найдобріших. Хлопчик дуже зрадів фарбам і відразу ж узявся малювати. Малював для інших. Тому що він був найдобрішим із найдобріших хлопчиків. Він намалював бабусі теплу хустку, мамі - святкову сукню, а батькові - мисливську рушницю. Сліпому дідусеві хлопчик намалював очі, а своїм товаришам - велику-превелику школу .
Він малював, не розгинаючись, увесь день і весь вечір . Він малював і на другий, і на третій, і на четвертий день . Він малював, бажаючи людям добра. Малював до того часу, поки не закінчилися фарби. Але ніхто не міг скористатися намальованим. Хустка для бабусі була схожа на ганчірку для миття підлоги, а сукня, намальована для матері, виявилася такою кособокою, яскравою і мішкуватою, що вона її не захотіла навіть приміряти. Рушниця нічим не відрізнялася від палиці. Очі для сліпого нагадували дві голубі плями, та він і не міг ними бачити. А школа, яку дуже ретельно малював хлопчик, вийшла такою потворною, що діти до неї боялися й близько підходити.
    На вулиці з'явилися дерева, схожі на мітли. З'явилися коні з ногами із дроту, машини з кривими колесами, будинки з падаючими стінами, дахами набакир, шуби і пальта, у яких один рукав був коротший від іншого . З'явилися тисячі речей, якими не можна було скористатися. І люди злякалися:
- Як ти міг створити стільки зла, найдобріший з усіх найдобріших хлопчиків?!
І хлопчик заплакав. йому захотілося зробити людей щасливи­ми! Але він не вмів малювати і тільки дарма використав фарби.
      Хлопчик плакав так голосно, що його почув найдобріший з усіх найдобріших дідусів – Дід Мороз. Почув і повернувся до нього, і поклав перед хлопчиком нову коробку з фарбами:
- Тільки це, мій друже, звичайні фарби. Але вони можуть теж стати чарівними, якщо ти цього захочеш.
  Так сказав дід Мороз і зник.
   А хлопчик замислився: як же зробити, щоб звичайні фарби стали чарівними і щоб вони радували людей, а не приносили їм нещастя? Він дістав пензля і почав малювати.
    Хлопчик малював, не розгинаючись, весь день і увесь вечір. Він малював і на другий, і на третій, і на четвертий день. Малював доти, доки не закінчилися фарби. Тоді він попросив нові.
    Минув рік . Минуло два роки . Минуло багато-багато років. Хлопчик став дорослим, але, як і раніше, не розлучався з фарбами. Очі його стали зіркими, руки ­умілими, і тепер на його малюнках замість кривих будинків із падаючими стінами красувалися високі, світлі будівлі, а замість суконь, схожих на мішки, - яскравий, святковий одяг. Хлопчик не помітив, як став справжнім художником. Він малював усе, що було навкруги, і те, чого ще ніхто ніколи не бачив: літаки, схожі на величезні стріли, і кораблі, схожі на літаки, повітряні мости і палаци зі скла.
Люди зі здивуванням дивилися на його малюнки, але ніхто не лякався. Навпаки, всі раділи й захоплювались.
- Які чудові картини! Які чарівні фарби! – говорили вони, хоч фарби були звичайнісінькі.
    Картини і справді були такі гарні, що людям захотілося їх оживити. І ось настали щасливі дні, коли намальоване на папері стало переходити в життя: і палаци зі скла, і повітряні мости, і крилаті кораблі…
   Так трапляється на білому світі. Так трапляється не тільки з фарбами, а й зі звичайною сокирою чи швейною голкою, і навіть з простою глиною. Так трапляється з усім, до чого доторкнуться руки найбільшого з найбільших чарівників – руки працелюбної, наполегливої людини.
3. Конкурсна програма змагань.
Конкурс 1 «Вислів про мистецтво»
 З набору слів треба скласти відомий вислів Оскара Уайльда про мистецтво. Яка команда справиться першою, та й переможе в цьому конкурсі.
 Мистецтво — саме життя, і воно безсмертне.
       Конкурс 2. «Відгадай, що в торбинці»
- Діти, у вас удома у всіх є кольоровий телевізор. А хто бачив чорно – білий? Який цікавіше дивитися?
( Відповіді учнів. )
- А тепер уявіть собі, що всі кольори зникли з навколишнього світу і ми бачимо його тільки сіро – білим. Яка одноманітна, похмура і незвична картина виходить! Виявляється, дуже багато в нашому житті означає колір!
Маки червоні. Жовтий пісок.
Зблиснув на гілці зелений листок.
Жук фіолетовий гріє боки.
Синя хлюпоче ріка в береги.
Жовтогаряча кора у сосни.
Очі блакитні в шпака навесні.
      -Будь-який предмет має свій колір. Деякі об’єкти ми впізнаємо тільки завдяки кольору.
На планшеті малюнок – три однакові кола. У трикотажній торбинці – три круглі предмети (яблуко, апельсин, помідор). Визначити на дотик, що це за предмети і що намальовано на аркуші паперу.
(Орієнтовані відповіді: яблуко, м’ячик, апельсин, маленька динька, помідор, грейпфрут.)
     Підводячи підсумки, учитель або помічник учителя демонструє предмети , виймаючи їх із торбинки, і відкриває на малюнку верхні кружальця, під якими намальовані кольором ці ж предмети. Яка команда найточніше вгадала предмети у торбинці, та й перемогла.
Висновок: три однакові за формою і розміром об’єкти можна, завдяки кольору, «перетворити» на оранжевий апельсин червоний помідор чи зелене яблуко.
Конкурс 3. «Намалюй веселку»
 -Через колір ми пізнаємо природу, що нас оточує. Завдяки йому ми знаємо, чи доспіли ягоди, або що вже настала осінь, тому що зелене листя дерев пожовкло і почервоніло. У різний час доби залежно від кольору сонця змінюються відтінки неба, землі, води, дерев. Ранок – у блакитному серпанку, в світлих і ніжних тонах; день наповнюється різноманітністю соковитих, яскравих фарб; захід сонця забарвлює природу в пурпурові, малинові, оранжеві фарби; ніч приносить темні, сині, фіолетові, сірі, чорні кольори.
(Демонструються репродукції картин: В. Непийпиво «Ранкові хліба», О. Бородай «Спалене листя», В. Чаус «вулиця Бродстейрса», П. Волик «Літня ніч».)
- Що ж таке колір? Яка його природа? Чому одні предмети сині, інші – червоні, а треті – зелені? Щоб відповісти на це запитання, відгадайте загадку:
Що у світі най світліше,
Наймиліше, найтепліше?
Все від нього навкруги
Набирається снаги.
Тільки ранок на стає,
Виглянь у віконце!
Всім воно життя дає,
Променисте… (Сонце.)
      Виявляється, всьому причиною є сонце, його промені, які освітлюють усе на своєму шляху. У темряві ми не бачимо ніяких кольорів. Наше око розрізняє тільки силуети предметів.
Які ж кольори нас оточують?  Усі кольори діляться на дві групи: ахроматичні – чорний, білий, усі сірі; та хроматичні – всі кольорові.
     Англійський фізик Ньютон зробив відкриття: сонячні промені, переломлюючись у краплях дощу, перетворюються на веселку. Учений розклав білий колір на сім кольорів спектра.
    Отже, наступне завдання: по одному учаснику від команди малюють веселку на окремих аркушах паперу. Мета завдання – перевірити знання учнів.
- Як підтвердження правильності результатів, розглянемо кольори, які ви використали:
Це – червоний, жар неначе.
Це – оранжевий, гарячий.
Жовтий – як пшениця в полі.
Мов трава – зелений колір.
Голубий – як у краплині.
А наступний колір – синій.
Синій колір – ніби річка,
Фіолетовий – як нічка.
Конкурс 4. «Склади палітру пір року»
- Багатокольоровість живої природи по-своєму радує нас у всі пори року. Кожній порі року відповідає певна палітра фарб, що поєднується одна з одною.
Хто вона, ота красуня в золотім намисті,
Що без пензля і без барв скрізь малює листя…( Осінь. )
     Згадайте картини  природу, відтворені українськими поетами в чудових віршах. Подумайте, які фарби ви будете використовувати, створюючи ілюстрації до поетичних рядків, наприклад, таких:
Красива осінь вишиває клени
Червоним, жовтим, срібним, золотим.
А листя просить: - Виший нас зеленим!
Ми ще побудем, ще не облетим.
А листя просить: - Дай нам тої втіхи!
Сади прекрасні, роси – як вино.
Ворони п’ють надкльовані горіхи.
А що їм, чорним? Чорним все одно.
     Отже, наступне завдання  «Склади палітру пір року»
Представники кожної команди почергово пропонують свої вірші про одну із пір року. Суперники повинні підібрати різнокольорові кружальця і заповнити ромб відповідно їх пори року.
Весна – ніжно-зелені, блакитні, жовті.
Літо – всі яскраві, мальовничі кольори й відтінки.
Осінь – соковиті жовто-червоно-оранжеві (теплі).
Зима – блакитні, білі, сині, фіолетові (холодні).
Завдання для глядачів від хлопців-олівців. Загадки.
Він для фарби — незамінний,
Бо художник він відмінний.
Розфарбує все, як треба,
І малюнок є вже в тебе.
(Пензлик)

Білий-білий, наче сніг,
Рук нема, немає ніг,
Не людина і не звір,
А зовуть його... (Папір)

 Гарно лінії виводить,
По папері легко ходить,
Він художник-молодець,
Чудодійний... (Олівець)

 Постирає все, що бачить,
Це не іграшка, не м 'ячик,
Опусти ти руку в сумку
Та дістань з долоні... (Гумку)

Всі веселі та яскраві,
Наче пави, величаві,
Порахуєм: раз, два, три,
Всі ми бачим кольори.
Кольорів в нас є багато,
Годі їх порахувати,
Як за руки всі візьмуться,
Як тоді вони назвуться?
(Спектр)

Він не плаче, не гарчить,
Лиш малює та мовчить.
(Олівець)

Ми на вернісаж прийшли,
Щось цікаве там знайшли,
То не птах і не людина,
А зовуть її... (Картина)

Розглядаємо картини,
Ось дівчина біля тину,
Портрет, пейзаж, а разом все це
Називається... (Мистецтво)
Конкурс 5. «Склади натюрморт»
- Теплу і холодну кольорову гаму художники використовують не тільки при зображенні картин про природу (пейзажах), а й інших жанрах живопису.
Наприклад, створюючи натюрморт і використовуючи при цьому відповідну кольорову гаму, художник формою, кольором передає красу звичайнісіньких речей.
Отже, наступне завдання : із запропонованих предметів побуту і різнокольорових драпіровок обрати та скласти натюрморт у теплій кольоровій гамі. (перший учасник) і холодній (другий учасник).
 Після проведення цього конкурсу, надається слово журі, яке робить попередні підсумки після виконання учасниками  чотирьох завдань.
Музична пауза. Щоб і учасники змагань, і глядачі відпочили, для всіх лунає пісня нашого земляка О.Білаша «Два кольори» у виконанні учня гімназії Верменича Віталія.
Конкурс 6. «Колір і почуття»
   Колір може не тільки радувати, а й викликати тривогу, почуття печалі чи смутку. Іншими словами, колір впливає на наші емоції. Одні кольори заспокоюють нервову систему, інші, навпаки, подразнюють. Заспокійливо діють зелений, блакитний, синій, а збуджують – пурпуровий, червоний, оранжевий, жовтий кольори. Людина, що потребує фізичного відпочинку, емоційного спокою, інстинктивно вибирає темні тони. Якщо ж організм потребує віддачі енергії, людина обирає яскраві, світлі тони.
- А тепер дайте відповіді на запитання:
- Які бувають свята? Як вбираються на них люди?
- Як одягнені наречена і наречений на весіллі?
(Відповіді учнів.)
- Отже, традиційно білий колір вважають символом чистоти, чорний – колір горя, смутку, печалі, смерті. Для українських народних вишивок найбільше характерне поєднання червоного і чорного кольорів, як співається в пісні нашого земляка О.Білаша «Два кольори»: «Червоне – то любов, а чорне – то журба».
Є різні кольори на цьому світі,
Є колір жаху, колір заздрості, нудьги.
Є ніжні кольори, як світлий вітер,
Є колір волі й висоти.
Є колір і кохання, і турботи,
І сонця, і повітря, і землі,
У всього колір свій…
    У багатьох людей кольори асоціюються з різними речами: з містами, буквами, звуками тощо. А яким кольором чи поєднанням кольорів ви уявляєте зло, добро, радість, ненависть, ласку, печаль? Яким кольором можна уявити звуки музики?
     Отже наступне завдання «Колір і почуття»
Виконують по два  учасники від команди. Витягнувши наосліп аркуш паперу із написами почуттів людини (зло, добро, радість, ненависть), вони повинні за 1 хвилину на великих аркушах, без олівця, за допомогою фарб та пензля намалювати картину, яка виникне в уяві і асоціюється у дітей з цим словом-назвою почуття. Особливу увагу звернути на кольорове вирішення замислу. Колір повинен передавати почуття. Решта учасників  команди повинна відгадати, яке почуття передане на малюнку. Перемагає та команда, які вдалося справитися з таким завданням.
Конкурс 7. « Хоровод фарб».
        Кожному члену кожної команди команди прикріплюється бейджик з певним кольором . Кожний учень- певний колір.
Учитель – ведучий. Виграє та команда, яка швидше і точніше виконає завдання ведучого: підбігти до ведучого тим кольорам, про які він говорить.
Ведучий.
Починається гра.
Я хотіла б малювати,
Але не знаю, як почати.
Фарби –друзі, де ви?
Діти. Ми тут!
Ведучий. Я візьму три фарби основні,
Ці фарби – не прості,
З них складаються всі інші.
Де ж ці фарби основні?
Учитель слідкує, з якої команди швидше біжить до дошки три основні фарби, - червона, жовта, синя.Молодці.
Ведучий. Якщо червона з жовтою подружаться,
Яка нова фарба утвориться?
Ведіть сюди подружку свою!
Червона і жовта фарби виводять оранжеву фарбу. Журі відзначає, хто це швидше зробив і нараховує команді очко.
Ведучий. Якщо жовта із синьою подружаться,
Яка нова фарба утвориться?
Ведіть сюди свою подружку!
Діти за командою ведучого виконують завдання.
Ведучий. Якщо червона з синьою подружиться,
Яка фарба утвориться?
Ведіть сюди свою подружку!
Молодці.
Теплі фарби!
Дружно за руки взялись,
Нахилились, посміхнулись,
Повернулись, розійшлися.
Холодні фарби!
Дружно за руки взялись,
Нахилились, посміхнулись,
Повернулись, розійшлися.
Ведучий. А тепер кожна команда стане в коло, утворивши кольоровий спектр.
(діти утворюють коло).
Знаємо, хто за ким стоїть?
В хороводі один за одним
Фарба кожна горить.
     Діти під музику водять яскравий хоровод. Журі відзначає команду – переможця, учні якої жодного разу не переплутали правила змішування кольорів, і всі добре знають кольоровий спектр.
4. Музична пауза. Поки журі підводить підсумки змагань, для всіх учасників і глядачів звучить пісня у виконанні Швачки Аліни  «Я рисую на окне мир почти такой, как наш»
5.Підведення підсумків змагань, нагородження переможців.
ЛІТЕРАТУРА
 Юшкіна О. Ігри та вправи до уроків образотворчого мистецтва//Початкова школа. – 2007. - №11. – с. 39-40
Дидактичні ігри на уроках образотворчого мистецтва – БВПШ – 1999. -№21-22. – с. 44-46
 Шкарєбіна Г. Чарівні фарби. Урок-конкурс//Шкільний світ. – 2007. - №40. – Вкладка – с.9-12




КОНКУРС
«ЗНАВЦІ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА»
(позакласний захід для учнів 5 і 6 класів)

         Мета: виховувати інтерес до образотворчого мистецтва; розвивати творчі здібності та образне мислення учнів; активізувати творчу ініціативу, увагу, фантазію; сформувати уявлення про образотворче мистецтво; стимулювати розвиток естетичних почуттів учнів.
         Матеріали до заходу: паперова палітра, кольори фарб, клей, ножиці, кольоровий папір, малюнки з прикладами оптичних ілюзій, репродукції картин відомих художників,  

ХІД ЗАХОДУ
         Ведучий:
         - Ми вітаємо вас на нашому конкурсі «Знавець образотворчого мистецтва»! Сьогодні ми з вами проведемо змагання між учнями 5-го та 6-го класів. А для цього ми з вами відправимося в подорож до країни, назва якої «Образотворче мистецтво». Шлях у нас буде довгий, але цікавий. Подорожуючи до цієї країни, на кожній зупинці у вас будуть певні випробування. За успішне виконання кожного завдання ви будете отримувати кольори до своєї чарівної палітри. І лише та команда, яка назбирає найбільше кольорів, зможе отримати звання «Кращих знавців образотворчого мистецтва».
         Учні 5 класу отримують назву «Фарби», а учні 6 класу - «Олівці».
 Давайте привітаємо журі нашого конкурсу.
         Отож, вирушаємо у подорож.
         1 зупинка «Загадкова». (За кожну правильну відповідь 1 бал)

      Загадки для команди «Фарби»
1.Він не плаче, не гарчить,
Лиш малює та мовчить.
(Олівець)

2.Ми на вернісаж прийшли,
Щось цікаве там знайшли,
То не птах і не людина,
 А зовуть її…(Картина)

3.Змалював Андрійко маму,
А малюнок вставив в раму.
Цей малюнок, не секрет,
Називається…(Портрет)

4.Постирає все, що бачить,
Це не іграшка, не м’ячик,
Опусти ти руку в сумку
Та дістань в долоні…(Гумку)

5.Сонце, небо, ляльку. м’ячик.
Вправно водить олівець
Наш художник молодець.
Він потрібен всім сьогодні,
Бо вам стане у пригоді,
Тут підкаже з казки гном,
Що потрібен вам…(Альбом)
     
      Загадки для команди «Олівці»
1.Білий-білий, наче сніг,
Рук нема, немає ніг,
Не людина і не звір,
А зовуть його …(Папір)

2.Гарно лінії виводить,
 По папері легко водить,
 Він художник – молодець.
Чудодійний…(Олівець)

3.Фрукти, овочі та ваза,
Кожен з вас побачить зразу
В чому річ і в чому суть.
Як картину цю зовуть?
(Натюрморт)

4.Бачим ліс, галяву ясну,
День безхмарний та прекрасний.
Захопило подих аж,
Як побачили…(Пейзаж)

5.Ось ти бачиш на картині:
Вовк з вовчицею сидить.
Лев, цар звірів, у саванні
З левенятами лежить.
Бачиш іншого ти звіра,
Що зовсім нам є незвичний,
Як назвати жанр робіт цих?
Жанр цей -…...(анімалістичний)

         2 зупинка «Фантазія» (найкраща робота оцінюється в 5 балів)
         Кожна команда малює на папері довільну лінію, а потім команди обмінюються аркушами. Хто перетворить закарлючку на завершений малюнок, той є переможцем.

         3 зупинка «Оптичні ілюзії»
Ведучий:
         - На цій зупинці ми з вами трішки відпочинемо. Наше око, зорова система звикли сприймати об’єкти з нормальної точки зору, а що відбудеться коли зображення суперечить правилам обмеження, або коли ці правила входять у протистояння один з одним чи коли не вистачає інформації для однозначної інтерпретації?
-              Давайте розглянемо деякі малюнки. (демонстрація малюнків)
-              Що бачать наші очі? А що є насправді?

 



         Кружки на перетинах міняють свій колір, то білий, то чорний.


         Круги в середині однакового розміру.
-              Що ще ви бачите, окрім тигра?



-      Скільки пташок ви тут бачите?


-      Скільки дельфінів на цьому малюнку?



-      Скільки ви бачите тут лосів?


         4 зупинка «Фантастична істота» (найкраща робота оцінюється в 5 балів)
         Потрібно із картинок звичайних тварин, розрізавши їх, створити фантастичну істоту. Виграє та команда, яка створить найцікавішу роботу.

         5 зупинка «Упізнай картину» (За кожну правильну відповідь 1 бал)
         Команди повинні впізнати картину за описом ведучого.
1)                "Світлий, яскравий сонячний день. Центральна постать багатофігурної композиції картини – молода жінка, що завзято і натхненно працює." (Т. Яблонська «Хліб»)

2)                "Жанр цієї картини можна зазначити як побутовий. Класична за побудовою композиція вражає своєю природністю та оригінальністю. Досить вдивитися в обличчя її героїв та їхні постаті, і одразу відчувається мир, злагода, ідилія, сімейний добробут." (Т.Шевченко «Селянська родина»)


3)                "Головна героїня картини – юна гімнастка. Вона тендітна й безтурботна. Перед нею зображено нерухомого та похмурого могутнього атлета." (П.Пікассо «Дівчинка на кулі»)

4)                "Трьох головних героїв художник зобразив у центрі картини. Різкий вітер розриває їхній одяг, куйовдить волосся. Але вони навіть не зважають на холод."
(В.Перов «Трійка»)
"Главред" * Просмотр темы - Я кажу Януковичу і К - ГОЛОДОМОР - це був геноцид.         6_2.jpg


http://www.artsait.ru/art/v/vasilkovsky/img/1.jpg                         Селянська родина

            28806077_Perov_Vasiliy_Grigorevich - Смотреть на Мета Фото о…                                                          Image38

         6 зупинка «Розважальна» (За кожну правильну відповідь 1 бал)
         Учасники по черзі витягують кульки із запитаннями і відповідають на них.
1.     Як звуть художників, які малюють без пензлів і фарб?(Мороз, сонце, осінь)
2.     Назвіть єдину істоту на Землі яка може малювати?(Людина)
3.     Речовина для забарвлення предметів у певний колір.(Фарба)
4.     Інструмент для створення рисунку.(Олівець)
5.     Який колір отримаємо змішавши жовтий і синій?(Зелений)
6.     Жанр образотворчого мистецтва, на якому зображено людину.(Портрет)
7.     Як називається картина із зображенням морського пейзажу?(Марина)
8.     Назвіть основні кольори палітри.(Червоний, жовтий, синій)
9.     Назвіть основні матеріали та інструменти живопису.(Акварель, гуаш, масло, пензель, палітра)
10.                       Якими є основні виражальні засоби графіки?(Штрих, пляма, крапка, лінія)
11.                       Які три плани виділяють у картині?(Передній, середній, задній)
12.                       Зошит  для малюнків, фотографій.(Альбом)
13.                       Скільки ми отримаємо відбитків з роботи у техніці «монотипія»?(Один)
14.                       Як називається предмет для розведення та змішування фарб?(Палітра)

         7 зупинка «Подорож в пейзаж» (найкраща робота оцінюється в 5 балів)
         Команди повинні виконати роботи  у техніці «аплікація». Кожна команда отримує заготовки робіт.
         Після закінчення всіх конкурсів журі підводить підсумки гри.
         Ведучий.
         -  На цьому наша подорож завершена. Команда переможець отримує грамоту «Найкращі знавці образотворчого мистецтва». Спасибі всім за увагу та участь. До побачення!

Додатки







































 















 Вікторина для юних художників
                                     «Палітра» 
1. Що таке мистецтво?
2. Які ви знаєте види мистецтва?
3. Назвіть найновіший вид мистецтва.
4. Назвіть найдавніші пам'ятки мистецтва, що збе­реглися до нашого часу на території Франції, Іспанії, Англії, нашої країни?
5. Митці якої країни першими почали вивчати бу­дову людського тіла, закони гармонії й краси?
6. Назвіть зразки давньогрецької архітектури пе­ріоду класики.
7. Яких скульпторів Стародавньої Греції ви знаєте?
8. Що таке архітектура?
9. Які види архітектурних споруд ви знаєте?
10. Назвіть давньогрецькі архітектурні ордери і відмітні риси кожного з них.
11. З яких матеріалів будували давньогрецькі храми?
12. Як називається відкрита галерея перед храмом?
13. Пригадайте архітекторів, які будували храм Парфенон.
14. Що таке каріатіди і атланти?
15. В яких країнах стародавнього світу була роз­винена культова архітектура? Як називались культові споруди Стародавнього Межиріччя?
16. Якому фараону присвячена найвища єгипет­ська піраміда?
17. Як називається пам'ятник індійської архітек­тури в Агрі?
18. Що таке пагода?
19. Назвіть кращі пам'ятники стародавньої рим­ської архітектури.
20. Чим характерна давньоримська архітектура?
21. Культура якого народу зробила великий вплив на культуру Стародавнього Риму?
22. Пригадайте, хто і коли збудував найвищу спо­руду міста Константинополя?
24. Що вплинуло на розвиток будівництва кам'я­них культових споруд у Київській Русі?
25. Назвіть найвидатнішу споруду Київської Русі.
26. Який вигляд мали романські собори?
27. Що таке готика?
28. Пригадайте споруди, збудовані в готичному стилі.
29. Назвіть найвидатніших італійських митців Високого Ренесансу.
30. Які ви знаєте архітектурні пам'ятки Італії, спо­руджені в стилі барокко? Чим вони характерні?
31. Як називається стильовий напрям мистецтва епохи Людовика XV у Франції?
32. Що таке класицизм? Які вам відомі споруди, збудовані в цьому стилі?
33. Що таке живопис?
34. Яку роль відіграє колір у живописному творі?
35. На які види поділяється живопис?
36. Які ви знаєте жанри живопису?
37. Що таке фреска?
38. Що таке мозаїка?
39. Що таке графіка?
40. Що таке скульптура?
41. Які ви знаєте види скульптури?
42. Які найбільші музеї світового образотворчого мистецтва ви знаєте?
43. Які ви знаєте художні музеї в нашій країні?
                 Митці і твори мистецтва
1. Які ви знаєте твори Мікеланджело Буонарроті?
2. Назвіть найпопулярніші роботи Рафаеля Санті.
3. Які шедеври світового мистецтва належать пенз­лю Леонардо да Вінчі?
4. Кому із італійських майстрів живопису нале­жать такі картини: «Динарій Кесаря», «Свято Венери», «Венера перед дзеркалом», «Св. Магдаліна», «Любов земна і небесна»?
5. Назвіть видатних художників німецького Від­родження.
6. Пензлю якого художника належать картини «Полювання на левів», «Викрадення дочок Левкіппа», «Персей і Андромеда», «Портрет камеристки», «Порт­рет сина»?
7. Які ви знаєте твори славнозвісного голландсько­го живописця Рембрандта ван Рейна?
8. Назвіть відомі вам твори іспанського художни­ка Дієго Веласкеса.
9. Хто створив скульптурний портрет Ф.М. Вольтера?
10. Хто автор картини «Свобода на барикадах»?
11. Пригадайте представників французького імпре­сіонізму.
12. Хто автор картини «Герніка»?
13. Пригадайте ім'я сучасного американського ху­дожника і письменника, автора картин про мужніх лю­дей Півночі.
14. Який твір Андрія Рубльова вважають перлиною давньоруського мистецтва?
15. В якій картині російського художника XIX ст. відображено трагічний епізод — загибель італійського міста Помпеї під час вибуху вулкана Везувій?
16. Пригадайте, хто з художників ство­рив картину «Сватання майора»?
17. Назвіть авторів широко відомих портретів ве­ликого російського поета О. С. Пушкіна.
18. Назвіть живописні твори В. Г. Перова, які за сюжетом і настроєм нагадують поезії російського поета М. О. Некрасова.
19. В яких картинах В.Г. Перова зображені люди, що захоплюються полюванням, рибальством, красою природи?
20. Пригадайте назву картини російського живо­писця О. А. Іванова, яка по праву вважається велич­ним досягненням світового мистецтва.
21. Кого з російських живописців вважають неперевершеним мариністом, співцем моря?
22. Яке полотно І. К. Айвазовського стало найпо­пулярнішим?
23. Коли було засновано Товариство пересувних виставок?
24. Коли було відкрито першу Пересувну художню виставку?
25. Хто написав пейзажі «Граки прилетіли», «Вес­на», Польова дорога»?
26. Де і коли народився великий худож­ник І.Ю. Рєпін?
27. Пригадайте, яка картина І.Ю. Репіна стала найпопулярнішим зразком викриття зажерливості та лицемірства духовенства.
28. Після подорожі по Волзі І. Ю. Рєпін намалював полотно, яке експонувалося на академічній виставці 1873 року і стало найпопулярнішим у мистецтві XIX ст. Що це за картина?
29. Яка трагедія, що сталася 16 листопада 1581 ро­ку, була покладена в основу полотна І. Ю. Рєпіна?
30. Хто був прообразом персонажів картини І.Ю. Рєпіна «Іван Грозний і його син Іван»?
31. Яке Історичне полотно І. Ю. Рєпіна присвячено волелюбному козацтву України?
32. Де й коли народився російський живописець В.І. Суриков?
33. Як називається перше велике полотно В. І. Су­рикова, присвячене подіям епохи Петра І?
34. Хто з російських композиторів написав оперу на подібну тему?
35. Назвіть картину В. І. Сурикова, присвячену сподвижнику Петра І.
36. За яких обставин у В.І. Сурикова виник задум картини «Меншиков у Березові»?

37. Яка картина В. І. Сурикова, що відображає по­дії XVII ст., стала вершиною творчості цього геніаль­ного художника?
38. Назвіть відомі вам полотна В. І. Сурикова.
39. У 1893 році В. М. Васнєцов демонстрував на Пе­ресувній виставці картину, над якою працював 25 ро­ків. Назвіть її. Кого прославляє в ній художник?
40. Який собор розписував В. М. Васнєцов під час перебування у Києві?
41. Хто серед художників-професорів Петербур­зької Академії художеств був видатним педагогом?
42. Пензлю якого російського художника-передвиж­ника належать картини «Місячна ніч»?
43. Яку картину І. М. Крамський написав після по­дорожі по Україні?
44. Портрет якого великого українського поета і художника написав І. М. Крамськой?
45. Пригадайте картини російського художника XIX ст. К. А. Савицького.
46. Кого з російських художників сучасники нази­вали «лісовим богатирем»?
47. Пригадайте найпопулярніші твори І. І. Шишкіна.
48. Яке полотно І. І. Шишкіна написане під впли­вом поезії М. Ю. Лєрмонтова?
49. Кого з вітчизняних художників-баталістів ви знаєте?
50. Пензлю якого видатного баталіста належить полотно «Апофеоз війни»?
51. Назвіть відомі вам картини В. В. Верещагіна.
52. Де і як загинув В. В. Верещагін — видатний ху­дожник-баталіст?
53. Хто автор полотна «Всюди життя», на якому зображено в'язнів біля заґратованого вікна вагона, які із захопленням спостерігають за голубами?
54. Назвіть картини М.О. Ярошенка.

55. Які полотна М. О. Касаткіна ви знаєте?
56. Назвіть найпопулярнішу картину-портрет М. О. Касаткіна, де зображено молоду жінку-робітницю?
57. Пригадайте назви найпопулярніших творів В. О. Сєрова.
58. Назвіть картину, написану 22-літнім В. О. Сєровим, що стала гордістю російського живопису, при­красою Третяковської галереї. Хто на ній зображений?
59. Він був художником-пейзажистом. На конкурсі заохочення художників за картину «Відлига» був удо­стоєний першої премії. Помер після тяжкої хвороби на 23-у році життя. Про кого тут мовиться?
60. Перелічіть кращі твори Ф.О. Васильєва.

Українські митці і твори мистецтва


1.   Майже всі твори видатного художника присвя­чені чарівній природі України, серед яких добре відомі картини «Березовий гай», «Місячна ніч на Дніпрі». Назвіть прізвище цього художника.

2.   Назвіть відомі вам твори А. І. Куїнджі.

3.   Де навчався живопису І. І. Левітан?

4.   Назвіть кращі картини І. І. Левітана, що стали популярними.

5. На якому полотні І. І. Левітана відчувається трагічне звучання, глибокі роздуми над проблемами життя, буттям людини в природі?

6.      Які ви знаєте твори російського художника М. О. Врубеля?

7.      На полотні «Побачення» зображено матір, яка приїхала провідати свого сина — учня підмайстра. Хто автор цього полотна?

8.      Хто автор картини «Діти тікають від грози» ?

9.      Які ви знаєте архітектурні пам'ятки України минулих часів?

10.  Хто з українських і російських художників XIX ст. брав участь у викупі Т. Г. Шевченка з кріпа­цтва?

11.  Хто автор серій «Живописна Україна» та «Прит­ча про блудного сина», картин «Катерина», «Селянська родина», «Казашка Катя», портрета актора М. С. Щепкіна?

12.  Назвіть відомі твори М. К. Пимоненка.

13.  Хто з українських художників XIX ст. був учас­ником Пересувних художніх виставок, на яких вистав­ляв полотна «Глухомань», «Україна», «Літній день на Україні» ?

14.  Де було засновано М. І. Мурашком художню малювальну школу на Україні?

15.  Які ви знаєте картини М. І. Мурашка?

16.  Пензлю якого видатного українського худож­ника належить картина «В люди»?

17.  Назвіть відомі картини українського художни­ка XIX ст. С. І. Васильківського.

18.  Пригадайте, хто написав портрет Лесі Українки (1900 р.).

19.  Хто автор картини «Зимові сутінки на Ук­раїні»?

6 коментарів: